2009. április 29., szerda

Rossz házasság? ATI 4890 és Dell 2408WFP

Amikor megvettem a 4890 kártyámat feltűnt, hogy néha elmegy a kép egy-egy másodpercre. Nem nagyon érdekelt a téma, úgy gondoltam hátha valami driver-maradvány, vagy egyéb hiba csinálja. Akármit próbáltam, nem sikerült fixelni a dolgot. Most hogy rákerestem a témára, kiderült, hogy ezzel nem vagyok egyedül. Elég régóta űzöm a hardveres csereberét, de ilyenről még sose hallottam.

Röviden: akarmilyen párosításban rendesen működik mind a monitor, mind a videókártya, csak együtt produkálják ezt a hibát. Ez azért gond, mert ugye hiába viszem vissza bármelyiket, hogy nem jó - kipróbálják, nincs gond. Ahogy olvasgattam a fórumokban, reménykednek, hogy a következő ATI driverrel (9.5) kijavítják.

Hogy idézzek az egyik fórumról:
So when you contact Dell they said try the monitor with a different card and since no problem they say then the monitor is fine, contact the card maker. I contacted MSI and same thing they ask me to try the cards with a non Dell monitor and since no problem there they say card is fine contact Dell. LOL is a vicious cycle...
2009. május 4. update - Ubuntu alól próbáltam feltenni a drivert, ami fel is ment, viszont azt írta a kártyára, hogy nincs támogatva - hasonló felbontásban ugyanúgy villog. Ez sajnos azt jelenti, hogy kicsi az esélye, hogy bármiféle előrelépés várható szoftveres oldalról (driver, etc), kár érte. A másik észrevételem, hogy mintha összefüggene a villogás gyakorisága a képernyőfrissítéssel: 59-ről 60-ra állítva úgy érzem csökkent.